blog
Blog

Strona główna / Blog / Projekt i wykonanie tradycyjnego neonu dla sieci sklepów LIDL

2024.06.29 |

Aktualności |

Tomasz Ciepliński |

Czas czytania: 4 min

Neon Semafor Lidl - Pretende Warszawa

Projekt i wykonanie tradycyjnego neonu dla sieci sklepów LIDL

Ostatnio mieliśmy okazję uczestniczyć w niezwykle ciekawym przedsięwzięciu, które z pewnością zapadnie nam w pamięć na długo. Chodzi o projekt i wykonanie dwustronnego neonu w kształcie logo „Lidl” oraz napisu „Witamy” na elewacji sklepu dla znanej niemieckiej sieci sklepów, która otworzyła swój kolejny oddział w Warszawie przy ul. Tamki. Dlaczego ten projekt był dla nas wyjątkowy? Otóż projektowanie i tworzenie neonów to nie tylko nasza praca, ale również nasza pasja. Zajmujemy się tym od lat, a zaczęło się to od poznawania historii tworzenia tradycyjnych szklanych neonów i zakochaniu się w tym niezwykłym rzemiośle. Tym razem mogliśmy zaprojektować i wykonać tradycyjny neon, dwustronny prostopadły semafor jedyny w swoim rodzaju!


Neon w stylu lat sześćdziesiątych dla Lidla


Praca nad tym projektem przyniosła nam ogromną satysfakcję, zwłaszcza że efekt jest naprawdę wyjątkowy. Nasz neon nie tylko odzwierciedla logo Lidla, ale także nawiązuje do estetyki czasów lat 1960. W Polsce, a nawet na całym świecie, nie znajdziecie drugiego takiego! Ten jest jedyny w swoim rodzaju, ponieważ jest wykonany z oryginalnego szklanego neonu ręcznie formowanego. Kolorystyka napisu została starannie przemyślana i idealnie współgra z identyfikacją wizualną firmy Lidl. Neonowy dwustronny semafor montowany prostopadle do elewacji ma imponujące wymiary – 1,5 m x 1,5 m – co sprawia, że jest dobrze widoczny i przyciągający wzrok. Projektowanie i personalizacja tego neonu była niezwykle staranna, oddając ducha lat 60. XX wieku w nowoczesnym wydaniu. Zadaliśmy sobie wiele trudu, aby dwustronny prostopadły semafor neonowy harmonijnie współgrał z architekturą budynku, tworząc spójną całość. Oprócz neonowego logo Lidla wykonaliśmy także przestrzenny neonowy napis „Witamy”. Było to duże wyzwanie, ale wysiłek opłacił się, a efekt końcowy spełnia najwyższe standardy jakości.


Nie ukrywamy, że pracowaliśmy pod dużą presją czasu. Sklep miał ściśle określony termin otwarcia, co wprowadzało pewną dawkę nerwowości.

Mimo to daliśmy radę i teraz możemy cieszyć się ze wspólnego sukcesu. Jesteśmy dumni, że tak renomowana firma, jak Lidl zaufała marce Pretende. Od lat jesteśmy rozpoznawalni na rynku w całej Polsce i z powodzeniem realizujemy różnorodne zlecenia szyldowe.


Największą nagrodą po zakończonym projekcie jest zawsze pozytywna informacja zwrotna od klienta. W tym przypadku nie zabrakło pochwał i słów uznania. Takie reakcje dają ogromne poczucie satysfakcji i spełnienia, które napędzają mnie do podejmowania kolejnych wyzwań. Z takim nastawieniem patrzymy w przyszłość. Jesteśmy gotowi na nowe projekty na miarę XXI wieku.


Niezwykła historia tradycyjnych neonów


Tworzenie tradycyjnych neonów to prawdziwa sztuka, która wymagała precyzji, umiejętności i cierpliwości. Proces rozpoczynał się od projektowania, gdzie twórca przygotowywał dokładny rysunek napisu lub grafiki w rzeczywistej wielkości. Następnie przystępowano do gięcia rur szklanych, wykonanych ze szkła sodowego lub borokrzemowego. Rurki były podgrzewane nad palnikiem gazowym do momentu, aż stawały się elastyczne, a rzemieślnik ręcznie formował je w odpowiednie kształty zgodnie z projektem. Po uformowaniu rurki były dokładnie czyszczone wewnątrz, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia. Kolejnym etapem było montowanie elektrod na końcach rurek, które następnie były podłączane do pompy próżniowej. Ta usuwała powietrze z wnętrza rurki, tworząc próżnię, po czym rurki były napełniane odpowiednim gazem, najczęściej neonem (dającym czerwone światło) lub argonem (dającym niebieskie światło). Po napełnieniu rurki były uszczelniane i testowane pod względem szczelności oraz prawidłowego świecenia. Gotowe rurki neonowe były montowane na specjalnych ramach lub panelach za pomocą akrylowych uchwytów i izolatorów, a następnie instalowane w miejscu docelowym i podłączane do transformatora, który zapewniał odpowiednie napięcie do zasilania neonów.


Dzięki precyzji i zaangażowaniu rzemieślników na każdym etapie tradycyjne neony stały się popularnym elementem reklamowym i symbolem estetyki XX wieku, a obecnie dzięki nowym możliwościom projektowym neony prężnie wchodzą w futuryzm XXI wieku. I to jest nasz cel – firma Pretende rozwija się i podejmuje coraz to nowych wyzwań, a największą nagrodą dla nas są zlecenia od znanych i renomowanych firm, bo świadczą o zaufaniu, które wypracowaliśmy swoją obecnością na rynku od wielu lat. Dziękujemy!