blog
Blog

Strona główna / Blog / Litery przestrzenne w przestrzeni naszych miast

2020.11.17 |

Aktualności |

Pretende |

Czas czytania: 6 min

hi-hotel-neon-na-scianie-neon-za-szyba-neon-podswietlany-neon-przy-wejsciu-neon-na-wysokosci-linie-neonowe-kolor-bialy-logo-firmowe-neon-na-betonie-gdansk-lotnisko (4)

Litery przestrzenne w przestrzeni naszych miast

 

W czasie ostatnich kilku miesięcy technologia poszła naprzód, przenosząc nas w zupełnie inny wymiar. Jednak jedna rzecz została niezmienna. Mowa tu oczywiście o wykorzystaniu liter przestrzennych przez producentów szyldów reklamowych. Dodatkowy rozwój technologii podświetlania liter modułami LED powoduje, że wybór ten będzie jeszcze przez wiele lat najlepszą decyzją. Spytacie dlaczego? Na te decyzje wpływa szereg czynników między innymi, materiały, z których są wykonane, ich funkcjonalność oraz uniwersalność i oryginalność.


Zacznijmy od pierwszego czynnika, jakim są materiały wykorzystywane do tworzenia liter przestrzennych. Pewnie nawet się nie spodziewasz, ale litery przestrzenne mogą być wykonane praktycznie z każdego rodzaju materiału, od zwykłych liter z metalu, przez blachę nierdzewną, plexi, a nawet naturalną skórę! Wszystkie te materiały przy prawidłowym zakonserwowaniu są odporne na zmienne warunki atmosferyczne, co wpływa na ich trwałość. 
Na ulicach naszych miast coraz częściej możemy spotkać reklamy przestrzenne, jednakże to ich wygląd, struktura i materiał, który został wykorzystany do ich stworzenia, wzbudza zachwyt i wpływa na zwiększenie zainteresowania miejscem, do którego zapraszają. Dlatego twórcy reklam przestrzennych wciąż prześcigają się w wynajdowaniu coraz to nowszych metod oraz materiałów, z których wykonują litery przestrzenne. Przecież każda marka stawia na oryginalność swoich reklam.
 


Kolejnym czynnikiem, który chciałbym omówić, jest funkcjonalność liter przestrzennych. W naszych czasach bardzo ważnym aspektem w marketingu jest rozpoznawalność danej marki oraz zwrócenie na nią uwagi przez potencjalnych przechodniów. Dlatego wszystkie znane marki posiadają swoje niepowtarzalne logo, które idealnie można wykorzystać do stworzenia reklamy przestrzennej, która widoczna z daleka wzbudzi zainteresowanie potencjalnych klientów. W dodatku przedstawienie logo w formie reklamy przestrzennej wykonanej z oryginalnego materiału czy odpowiednio podświetlone sprawi, że będzie widoczne nie tylko z daleka, ale także po zmroku. Dlatego na ścianach galerii handlowych widzimy tak wiele różnorodnych reklam przestrzennych. Niektóre firmy decydują się nawet na postawienie przed swoimi salonami liter przestrzennych wolnostojących, których wysokość jest uzależniona tylko od wyobraźni ich projektanta. Coraz częściej jest to zabieg stosowany także przez urzędy miast w celu rozreklamowania swoich miast na mapie turystycznej europy.


Tak jak już pisałem, przy dobrym zakonserwowaniu materiału wykorzystanego do produkcji liter przestrzennych, ich trwałość wzrasta, co sprawia, że są inwestycja długoterminową. Natomiast zawsze można je po latach zmodyfikować pod kątem panującego trendu czy zmian technologicznych. Sprawia to, że reklamy przestrzenne są ponadczasowe i zawsze będą przykuwać uwagę.


Dla mnie osobiście jest to jeden z ciekawszych pomysłów, wykorzystywanych do wypromowania danej marki. Przez tych kilka lat wykonywania zdjęć dla producenta reklam jakim jest firma Pretende.pl udało mi się uchwycić w swoich kadrach litery przestrzenne reklamujące między innymi międzynarodowe korporacje, prestiżowe restauracje, ale także mniejsze gabinety kosmetyczne, kliniki, hotele oraz kancelarie prawnicze. W każdym z tych miejsc litery przestrzenne były wykonane z innego materiału nawiązującego do specyfiki miejsca. W ekskluzywnym salonie kosmetycznym, jakim jest salon Secret Lashes, dla których mieliśmy okazję wykonywać reklamy przestrzenne, tym materiałem była złota blacha, która odpowiednio podświetlona dawała efekt lite wykonanych ze szczerego złota. Natomiast przygotowując reklamę przestrzenną na ścianę kancelarii prawniczej, do jej stworzenia wykorzystaliśmy drewno — przyciągające uwagę oraz nawiązujące do stabilnej pozycji firmy na rynku. W przypadku wykonywania reklamy dla firmy medialnej, jaką jest marka Schibsted, posłużyliśmy się plexi, która nadaje reklamie odpowiedniej przestrzeni oraz lekkości.
 

Na koniec pragnę Was zaprosić do obejrzenia galerii liter przestrzennych przez nas wykonanych na przełomie ostatnich kilku lat. Sami się przekonacie jak różnorodne potrafią być te litery. A może Wy też macie pomysł stworzenia reklamy przestrzennej reklamującej Wasza markę lub szukacie inspiracji?


Napiszcie do nas, a na pewno pomożemy Wam w przygotowaniu reklamy mając na uwadze specyfikację marki oraz Wasze oczekiwania wobec naszych liter przestrzennych.